Workshop Dansexpressie

Workshop DansexpressieWorkshop Dansexpressie

Tijdens deze workshop Dansexpressie voor basisscholen bewegen en dansen de deelnemers door middel van verhalen, muziek, opdrachten en verschillende voorwerpen aan de hand van thema’s. Spelenderwijs worden de deelnemers gestimuleerd hun bewegingsmogelijkheden te ontdekken. Ze worden uitgedaagd om zelf te improviseren, onderzoeken en uiting te geven aan hun belevingen. De eigen beleving en persoonlijke ervaringen worden gebruikt om er dans van te maken. Er wordt individueel maar ook in groepsverband gedanst.

Workshop Dansexpressie inhoud

De leerkracht zorgt hierbij voor uitdagende muziek en afwisselende oefenmethodes. De leerlingen leren maathouden, tellen, ontwikkelen een ritmegevoel en krijgen een aantal basispassen aangeleerd. Tijdens de workshop Dansexpressie werken ze aan een presentatie die ze eventueel aan het einde aan ouders of andere leerlingen kunnen laten zien.

Workshop Dansexpressie leerdoelen

– improviseren vanuit een beweging- en/of thematisch gerichte opdracht
– gebruik te maken van de danselementen ruimte, tijd en kracht
– creatieve en expressieve mogelijkheden van het lichaam te gebruiken
– op de maat te bewegen en zelf dansen te ontwerpen

School projecten

Naast de workshop Dansexpressie bieden wij diverse school projecten die wij voor elke groep eventueel op maat kunnen maken. De projecten zijn, Bewegen als een Aap, Circus project, Gumboots dans, Hip Hop project, Lipdub maken en We’ve Got talent. Alle school projecten kunnen worden afgesloten met een voorstelling aan het einde van de dag of de week.

KunstgrasPO is onderdeel van Kunstgras Events, neem gerust een kijkje op onze site. Heeft u vragen of wilt een offerte op maat? Neem dan gerust contact met ons op telefoonnummer 020-4635850 of via het onderstaande contactformulier. Wij helpen u graag verder.

Prijs:
Leeftijd: vanaf 6 jaar
1 workshop van 1,5 uur: € 170,00 per workshop
2 aansluitende workshops van 1,5 uur: € 137,50 per workshop

KunstgrasVO Offerte op maat

*
*
*
*
*